Green Food Lab
De Lairessestraat 119
1075 HH Amsterdam

06 46535363
isabel@greenfoodlab.nl

Isabel Boerdam

Oprichter De Hippe Vegetariër en Green Food Lab
Green Food Lab, Amsterdam

Green Food Lab
De Lairessestraat 119
1075 HH Amsterdam

06 46535363
isabel@greenfoodlab.nl



Wie is Isabel Boerdam?
Isabel Boerdam (1990) is vegetariër sinds haar negende. In 2013 startte ze haar blog 
De Hippe Vegetariër dat inmiddels het grootste vegetarische platform van Nederland is en door 200.000+ unieke bezoekers per maand wordt bezocht. In 2016 publiceerde ze haar gelijknamige boek en recent haar nieuwe VEGABIJBEL. Inmiddels heeft Isabel van haar passie haar werk kunnen maken en adviseert vanuit haar bureau Green Food Lab (Food Consultancy & Communications Agency) bedrijven met een duurzame missie over hoe ze kunnen inspelen op de flexitarische trend, zowel op het gebied van product- en conceptontwikkeling als communicatie. Vorig jaar lanceerde Isabel de succesvolle eerste editie van haar Nationale Week Zonder Vlees waarmee ze Nederland in beweging bracht en bekroond werd met de titel ‘Gamechanger’ in de Food100 en ‘CommunicatieTalent 2018’. Inmiddels is de Nationale Week Zonder Vlees een jaarlijks terugkerende campagne, en zet Isabel zich dagelijks in om minder vlees in Nederland de nieuwe normaal te maken. Inmiddels doet ze dit niet meer alleen, maar samen met een team van gepassioneerde foodies en communicatiespecialisten.

Waarom ben je ambassadeur geworden van Dutch Cuisine?
De basis van mijn missie is natuurlijk een duurzamer eetpatroon in Nederland. Naast plantaardiger, zijn lokaal, seizoensgebonden en meer groenten op het bord daar ook hele belangrijke onderdelen van. Dit sluit helemaal aan bij de visie Dutch Cuisine. Een keuken waar ik bovendien ook heel trots op ben! We hebben in Nederland zoveel in huis, daar moeten we trots op zijn en dat ook vaker laten zien en proeven. Ook als gast schuif ik graag aan bij de Dutch Cuisine chefs, en ben altijd onder de indruk. Een verhaal dat ik zelf omarm, en graag help om in de spotlight te zetten. Het wordt tijd dat veel meer Nederlanders kennismaken met onze éigen keuken!