Horeca speelt in op vegetarische trend

Geplaatst op

De vegetarische keuken is booming! Steeds meer mensen kiezen regelmatig voor een vegetarisch gerecht: thuis, maar ook als ze naar een restaurant gaan. KHN onderzocht of horecaondernemers inspelen op deze trend. En dat is zo! Maar liefst 70 procent geeft aan dat gasten vaker een vegetarisch gerecht kiezen. Uit de poll van Dutch Cuisine partner KHN blijkt verder dat 36 procent van de horecaondernemers ook meer vegetarische gerechten op de menukaart heeft staan.

Aantal flexitariërs groeit
In ons land zijn er volgens de Vegetariërs Bond ruim 850.000 vegetariërs; rond de 5 procent van alle Nederlanders. Ruim tweederde van de Nederlanders valt onder de noemer flexitariër (Vegamonitor, 2016). Een flexitariër is iemand die één of meer dagen per week geen vlees, vis of vleeswaren eet.

Bijzondere vegetarische concepten
Veel restaurants spelen daarop in, waaronder EXKI opgericht door Dutch Cuisine ambassadeur Frank Fol met een uitgesproken voorkeur voor plantaardige producten van eigen bodem; McDonalds die een vega burger ontwikkelde. En The Green House: waar gerechten worden bereid van ingrediënten uit een eigen urban farm en van leveranciers uit de regio Utrecht.

Ook bezig met deze trend? Sluit u dan aan bij Dutch Cuisine!
Bent u in uw horecabedrijf ook bezig met smaakvol, gezond en duurzaam koken voor uw gasten? Met groenten en verse en (seizoens)producten van Nederlandse bodem? En met minder vis en vlees? Sluit u dan aan bij het initiatief van Dutch Cuisine. Dutch Cuisine is een beweging die de Nederlandse keuken en eetcultuur promoot. Dutch Cuisine laat zien dat de Nederlandse keuken creatief is, gevarieerd en seizoensgebonden. En dat deze helemaal past in het huidige tijdsbeeld waarin bewustwording en duurzame voeding een grote rol spelen.

Wilt u meer info of u aansluiten bij Dutch Cuisine? Kijk op dutch-cuisine.nl.