We Are Food zet tien maanden lang telkens één actueel food innovatie thema in de spotlights. Die tien thema’s zijn aangedragen door Brabantse food-ondernemers, consumenten, zorgprofessionals, studenten, etc.. Elke maand kent een of meerdere gangmakers. Die zijn samen het gezicht van We Are Food: een inspirerende mix van gevestigde entrepreneurs en beginnende hemelbestormers. Eén ding hebben ze gemeen: ze hebben een uitdaging, een plan, een droom. In 2018 gaan ze samen proberen die dromen te realiseren en van nut te laten zijn voor de jaren die volgen. De werkvorm die daarvoor gekozen is, noemen we de Brabantse Keuken. Een bijzonder werkomgeving waar het keuken team werkt aan een concrete uitkomst onder de inspirerende leiding van een KeukenChef. Vanaf maart dit jaar staat iedere maand een van de Brabantse Keukens centraal en gaat het team een gezamenlijke challenge aan. Het programma start met ‘Samen tegen verspilling’ eindigt in december met ‘Brabantse gastvrijheid’. In de tussenliggende periode wordt gewerkt aan: producten van Brabantse bodem op de kaart, minder diabetes 2 door beter eten, de gezonde school, nieuwe manieren van voedselproductie, samen voedsel produceren, een gezonde leefstijl in communities, startende bedrijven in data en food en zelfredzaamheid van ouderen. We Are Food, Green Deal partner Dutch Cuisine stimuleert innovatief ondernemerschap in voedsel.
Voor vragen of als je een initiatief met ons wilt delen mail ons dan!
|