Dutch Cuisine partner Albron heeft voor het kantoor van ABN Amro in Amersfoort het duurzame en circulaire cateringconcept Greenfields ontwikkeld. “Greenfields heeft een dubbele betekenis. Enerzijds staat het voor een nieuw foodconcept waarmee we experimenteren en innoveren. Anderzijds staat het voor groen, natuur, gezond, duurzaam, plantbased en circulair”, licht Mark Hartmans, manager marketing, concepts en business development bij Albron, toe.
De lessen die dagelijks worden geleerd in het circulaire horecaconcept The Greenhouse, dat in april vorig jaar opende in Utrecht, worden nu toegepast in het nieuwe cateringconcept. “Als we één ding hebben geleerd, is dat je de inhoudelijke stappen rond circulariteit altijd moet koppelen aan de inspiratie voor de gast. Als je dat niet doet, haken gasten af en heb je simpelweg een impact”, legt Hartmans uit. De cateraar heeft in de Utrechtse horecazaak de ambitie om door te groeien naar een keuken zonder stekkers en heeft ook in het bedrijfsrestaurant van ABN Amro een kleinere keuken gebouwd met minder apparatuur.
“ABN Amro heeft ons uitgedaagd om met een radicaal circulair en duurzaam restaurantconcept te komen. Als je met deze thema’s een positieve impact wilt hebben, dan kom je al gauw uit bij gerechten zonder vlees en vis”, zegt Hartmans. In het restaurant worden enkel maaltijden gemaakt die vegetarisch zijn. “De reacties op deze beslissing waren met name voor de opening wisselend, maar nu we open zijn zien de gasten hoe we het menu hebben ingevuld en ervaren ze hoe smaakvol de gerechten zijn. De reacties zijn nu overwegend positief.” ABN Amro-medewerkers kunnen iedere dag voor een vast bedrag van 3,35 euro een keuze maken uit het assortiment soep, salades, vers belegde broodjes, yoghurt en smoothies. “Voor dit bedrag kunnen medewerkers één keer met het dienblad langs de verschillende buffetten en kun je een bord, kom en glas vullen met wat je maar wilt. In feite is het dus een buffetrestaurant waar je voor een kleine prijs een zeer complete lunch kunt krijgen”, benadrukt Hartmans.
Bron:
Bekijk hier het interview met ABN AMRO.