Over drie maanden is het weer zover! Van 11 t/m 17 maart 2019 vindt de tweede Nationale Week Zonder Vlees plaats, en daarmee ook de tweede editie van de vernieuwde Vegetarische Restaurantweek. Vorig jaar deden er 276 restaurants door het hele land mee! Deze tweede editie wordt groter, professioneler en gesteund door Dutch Cuisine en partners waaronder Bidfood, Sligro, Bonduelle Food Service, Unilever Food Solutions, GreenDish, BookDinners en de Horecava. Samen met deze partners helpen we het woord te verspreiden en zullen je met onze expertise inspireren en helpen om er tijdens De Vegetarische Restaurantweek echt iets van te maken! Word jij het beste restaurant van De Vegetarische Restaurantweek?
Is dit de zoveelste restaurantweek?
Nee. Het is onderdeel van een grote nationale campagne (denk: tv reclame, posters op stations, radiospots, aandacht in magazines en kranten), waardoor heel Nederland een week lang in het teken zal staan van ‘minder vlees’. Voor de 2019 editie verwachten we minimaal 50.000 deelnemers van de Nationale Week Zonder Vlees die allemaal op zoek zijn naar oplossingen in de buurt om vegetarisch te genieten, ook buiten de deur, en daarom is er in deze periode extra veel animo om café’s en restaurants te bezoeken die de vegetarische keuken snappen! Jullie dus 🙂 Voor vegetarische restaurants biedt dit de mogelijkheid om een nieuwe ‘flexitarische’ doelgroep aan te spreken. Voor ‘gewone’ horecabedrijven is dit een kans om zichzelf van een andere kant te laten zien. Zo laten we Nederland samen zien dat vegetarisch eten een feestje is!
PUBLIEKSSTEM: Populairste Vegetarische Gerecht & Beste Vegetarische Restaurant
Om de vegetarische keuken écht op de kaart te zetten, willen we natuurlijk zoveel mogelijk aandacht vragen voor het aanbod tijdens De Vegetarische Restaurantweek. Daarom organiseren we in samenwerking met onze partners een publiekscampagne om te bepalen wat het populairste vegetarische gerecht is (via Instagram), en het beste vegetarische restaurant (via een stem op de website) van De Vegetarische Restaurantweek. Voor meer informatie over deze publieksstem, kijk hier. Er zal dus extra veel reuring zijn dit jaar rondom de deelname aan deze week en er valt een eervolle titel te verdienen! De top 3 van beide categorieën zal gekoppeld worden aan één van de partners voor extra vegetarische inspiratie en tips.
De spelregels op een rijtje:
- Meld jouw horecabedrijf zo snel mogelijk, maar uiterlijk vóór 1 maartaan via deze link. Aanmelding voor De Vegetarische Restaurantweek betekent automatisch deelname aan de publieksstem!
- Voor jouw aanbod kan je kiezen uit vijf verschillende opties met een vaste prijsstelling. Wat je serveert is helemaal aan jou, zolang het maar creatief, overheerlijk en vegetarisch is. Kijk hier voor meer informatie.
- Je betaalt een kleine bijdrage van 50 euro (ex btw) in ruil voor een persoonlijke pagina op onze website en promotie van jouw restaurant.
- De Vegetarische Restaurantweek zorgt voor promotie van jouw restaurant via de website, social media en in het magazine van de Week Zonder Vlees.
- Reserveren verloopt gratis en zonder kosten per couvert, via BookDinners. Na aanmelding krijgt ieder deelnemend restaurant hier automatisch gratiseen persoonlijk account en reserveringspagina (mocht je dit nog niet hebben).
Op zoek naar vegetarische inspiratie?
Daarnaast zal De Vegetarische Restaurantweek in samenwerking met Dutch Cuisine en andere de partners alle deelnemende restaurants vanaf het moment van inschrijven wekelijks inspireren via een gratis nieuwsbrief met tips, informatie, inspiratie en speciale aanbiedingen van de partners.
Kijk hier voor meer informatie.
Hoe eerder je je aanmeldt, hoe eerder we jouw restaurant kunnen promoten en je de speciale nieuwsbrief ontvangt. Ga naar www.devegetarischerestaurantweek.nlen schrijf je in.