Albert Heijn verrast haar klanten graag met een uitgebreid en innovatief productaanbod. Vanaf maart maakt Dutch Cuisine partner SPRUIT (www.eetspruit.nl) haar entree in de schappen van Albert Heijn met vriesverse baby- en dreumesmaaltijden. Want het huidige aanbod van babyvoeding kon vele malen verser en bovendien lekkerder, vond toenmalig category manager Tjebbe Onnes van Albert Heijn.
In september 2018 liet Onnes SPRUIT daarom meedoen aan het startupschap van Albert Heijn. Het startupschap is een initiatief van AH gericht op start-ups die een positieve bijdrage leveren aan het toekomstige voedselsysteem én die inspelen op een klantbehoefte. Het gaat om een onbemand promotieschap waar de start-up wisselend een testweek aangeboden krijgen. Een win-win voor zowel AH als de startup, want beiden konden laagdrempelig testen wat de feedback van de consument is. En in het geval van de vriesverse maaltijden van SPRUIT was dit een zeer succesvolle week. Drukke gezinnen met jonge kinderen bleken absoluut behoefte te hebben aan een gemakkelijke, verse en voedzame maaltijd voor de jongsten. De SPRUIT-maaltijden zijn gemaakt van de beste ingrediënten en 100% vrij van toevoegingen en nabehandelingen, want elke ouder wil uiteraard het beste voor zijn kind. Ook als er een keer wat minder tijd is om zelf te koken. Vanaf 4 maart aanstaande zijn de SPRUIT maaltijden vindbaar in de vriesvakken (naast de diepvriesgroenten en -fruit) van 79 AH-winkels en te bestellen via www.ah.nl.